Reparaties

Reparaties, opbouw  naar digitaal en garantie afhandeling.


Sinds 1 september 2017 zijn wij gestopt als Service-Centrum voor Märklin, Trix en LGB.

Voor garantie afhandeling en reparaties kunt u terecht bij uw dealer.

ONDERSTAANDE TEKST IS DAN OOK NIET MEER VAN TOEPASSING

Naast het leveren van onderdelen voerden wij ook reparaties uit. Schroom niet om contact met ons op te nemen voor een onderzoek en of reparatie van uw modeltreinen.

reparatie5 Reparaties kunt u rechtstreeks per post aan ons opsturen. Verpak de reparatie deugdelijk en verzend het eventueel aangetekend met een extra verzekering (optioneel bij de post). Bij de reparatie voegt u een brief met een duidelijke klacht-omschrijving.

Indien u aanspraak denkt te maken op garantie dan dient de reparatie vergezeld te laten gaan van het originele aankoopbewijs of de volledig ingevulde en afgestempelde garantiekaart.

Zie ook de GARANTIEBEPALINGEN.

Zonder aankoop- of garantiebewijs wordt GEEN garantie verleend. De kosten voor de verzending naar ons, ongeacht garantie of reclamering, zijn altijd voor uw rekening.(Belangrijk: onvoldoende- of ongefrankeerde zendingen worden zonder meer geweigerd!).

Zodra het pakket bij ons wordt ingewerkt ontvangt u per post een bevestiging. In deze brief is tevens het reparatienummer vermeldt waaronder uw reparatie bij ons is ingewerkt. Wilt u bij navraag dit nummer a.u.b vermelden? Want zonder dit unieke nummer kunnen we u helaas niet informeren.

U kunt de status van een reparatie via deze website opvragen. Kies in het menu ‘Service’ voor: ‘Status reparatie’ of klik hier.

reparatie4

Indien er garantie wordt verleend zijn de kosten voor het terugzenden naar u, voor onze rekening.

Standaard verzenden wij de reparaties en pakketten met de pakketdienst GLS. U kunt natuurlijk ook de reparatie zelf direct bij ons afgeven en later eventueel weer bij ons afhalen. Dit kan tijdens onze openingstijden. Zie hiervoor de contact pagina.


Reparaties via uw winkelier

reparatie6

Een andere mogelijkheid is het afgeven van de reparatie bij uw winkelier. Uw winkelier heeft daarvoor speciale reparatiebonnen van ons. Deze bonnen zijn in drievoud, het bovenste deel met de stickers gaat mee met de reparatie, de eerste doorslag behoudt uw winkelier en de laatste doorslag krijgt u mee als afgiftebewijs. Bij navraag heeft u het reparatienummer bij de hand, waarmee u (via deze website) direct de status van de reparatie kunt nakijken. Het spreekt voor zich dat uw winkelier u de kosten voor deze service in rekening kan brengen.


Logistieke partners

Voor een service-centrum is een goede logistiek van het grootste belang. Vandaar dat we bij de keuze voor onze logistieke partners niet alleen naar de prijs, maar zeker naar de kwaliteit hebben gekeken. Alle brieven en kleine zendingen worden via  PostNL  verzonden. Deze zendingen zijn niet verzekerd en u hoeft er niet voor te tekenen, ze vallen gewoon de volgende werkdag bij u in de brievenbus. Deze wijze van verzenden wordt toegepast bij kleine, niet direct breekbare onderdelen. Ze worden verzonden in “luchtzak-enveloppen”.

reparatie7

Zendingen die een grotere waarde of volume hebben, worden met de GLS-pakketdienst verzonden. Deze zendingen zijn verzekerd en u dient voor een goede ontvangst te tekenen. Mocht er onverhoopt toch iets mis gaan met een GLS-zending dan vergoed de verzekering de ontstane schade. Zendingen per GLS kunt u volgen via het track&trace systeem van GLS.